תג זיהוי לעובד

תג זיהוי לעובד

אם בעבר השימוש בתג זיהוי לעובד היה נחלתם של ארגונים גדולים בלבד, הרי שכיום הביקוש לתגי עובדים גדול מאי פעם. עסקים, חברות וארגונים במגוון גדלים, בארץ ובעולם, כבר זיהו את הצורך והתועלות הרבות הגלומות בבקרת כניסה ונוכחות באמצעים טכנולוגיים מתקדמים ואימצו לעצמם את השיטה.

 

על השימושים המגוונים בתגים לעובדים

תגי זיהוי חכמים נמצאים כיום בשימוש במגוון מקומות ושלל הקשרים, בין אם כתגי גישה, תעודות זהות, ככרטיס מעבר, כרטיסי כניסה למתחמים וחדרים מסוימים (למשל, בחדרי בתי מלון), כרטיסי חברי מועדון, כרטיס מתנה, וכן הלאה. אולם אחד השימושים המוכרים והנפוצים ביותר בכרטיסים מזהים מתבצעים במקומות עבודה שבהם מופקים תגי עובד ככרטיס פלסטיק חכם שניתן להעביר בכניסה וביציאה ממקום העבודה לטובת דיווח נוכחות. אמצעי זה מאפשר בין היתר גם מעקב נוח על שעות הכניסה והיציאה של כל עובד בארגון ממקום העבודה ומעבר לניהול יעיל של שעון הנוכחות – מקנה אמצעי אבטחה שמונע כניסת גורמים בלתי מורשים לסביבת העבודה, כמו גם מידור של מתחמים ספציפיים בתוכה.

 

כיצד עובד תג עובד?

כרטיסי העובד נהשכיחים נשענים על אחת משתי טכנולוגיות  – טכנולוגיית פס מגנטי ו/או טכנולוגיית ה- RFID אשר תומכת בהעברה מהירה של נתונים לטובת ניהול יעיל של כוח האדם בארגון והרשאות הגישה של העובדים לאזורים שונים בסביבת העבודה. טכנולוגיה זו מאפשרת להשתמש בתגי העובדים ככרטיסי נוכחות כמו גם ככרטיס מעבר שמאפשר כניסה וגישה מבוקרת למשרד, למפעל, לקומות מסוימות בבניין, לחללי עבודה או מעבדות מסוימות, וכיוצא באלו.

 

RFID הם ראשי תיבות של המונח "Radio Frequency Identification". זוהי טכנולוגיית תיוג אלקטרוני הנשענת על שימוש בגלי רדיו. טכנולוגיה זו עובדת באמצעות תגים קטנים המוצמדים למכשור או לאדם שאותם רוצים לזהות. בתגים אלו מאוחסנים נתונים הניתנים לקריאה אלחוטית בעזרת אנטנות RF המשתמשות בגלי רדיו.

 

סוגים נפוצים של תגי זיהוי מבוססי RFID

תגי RFID יכולים להגיע בשתי תצורות עיקריות – כתג עובד פסיבי – תג שאין לו מקור מתח אוטונומי משלו. (זהו הסוג הפשוט והנפוץ יותר בשימוש, שעלותו נמוכה יותר) או כתג עובד אקטיבי, שלרוב מצויד בסוללה המאפשרת הגעה למרחקי קריאה גדולים במיוחד שעשויים להגיע גם למאות מטרים. מטבע הדברים – עלות הכרטיסים מהסוג האקטיבי היא גם גבוהה יותר.

 

התג הפאסיבי אינו משדר באופן שוטף, אלא כאשר הוא נכנס לטווח של השדה האלקטרו מגנטי של קורא הכרטיסים מבוסס ה- RFID. למשל, כאשר עובד מעביר את כרטיס העובד שלו בשעון הנוכחות בכניסה למשרד.

 

לעומת זאת התג האקטיבי, מגיע כאמור עם סוללה פנימית שמשמשת כמקור מתח עבורו ומשדר פנימי שמסוגל לשדר לקורא ה- RFID תדר גם מבלי לבוא במגע ישיר עמו. לתגים מסוג זה יש בדרך כלל טווח רחב יותר ביחס לתגים פסיביים, והם מצוידים בזיכרון גדול יותר שמאפשר להם לאחסן מידע שמתקבל מהסורק. למרות כל התכונות המתקדמות הללו, כיום התגים האקטיביים מגיעים גם בגדלים זעירים להפליא כדוגמת גודל מטבע.

 

האם יש אפשרות להוספת מיתוג לתגי עובדים?

אנו בחברת Cardwiz מספקים לחברות וארגונים רבים בישראל כרטיסי עובד ממותגים וצורניים בשלל תצורות, גדלים, עיצובים, חיתוכים, צבעים וגימורים. כל מוצרינו מיוצרים מחומרי גלם עמידים ביותר וניתנים להתאמה אישית לצרכים ולהעדפות שלכם.

 

 האם משתלם להשקיע ברכישת מדפסת להפקת תגים?

רכישת מדפסת לתגי עובדים כמה יתרונות. ראשית, מדפסת כרטיסי עובד הממוקמת אצלכם בבית העסק, מאפשרת לכם ליהנות ממענה מיידי ולהדפיס כרטיסים מגנטיים או כרטיסים חכמים לכל צורך, בכל עת. אם אתם נדרשים להדפסת תגים מזהים לעובדים או תג מבקר לאורחים מזדמנים בכמויות גדולות ובתדירות גבוהה, החזקת מדפסת תגים עשויה גם להתגלות כמשתלמת וחסכונית יותר עבור הארגון שלכם בהיבטי עלות.

 

איך מתבצעת הדפסת כרטיסים מזהים במדפסת תגים?

הדפסת כרטיסי עובד במדפסת הכרטיסים, אינה שונה באופן מהותי מהעבודה באמצעות מדפסת משרדית סטנדרטית, אלא שבמקרה הזה – במקום להדפיס על גבי נייר, אתם למעשה מדפיסים על כרטיסי פלסטיק. במסגרת הדפסת התגים, מתבצע גם קידוד של הכרטיסים מה שמאפשר לחלץ מהם את הנתונים המאוחסנים עליהם ולהפוך אותם לכרטיסים חכמים.

 

את הכרטיסים שעליהם תדפיסו באמצעות המדפסת שתרכשו, תוכלו לעצב מבעוד מועד על פי העדפתכם ובהתאמה למיתוג הארגוני שלכם, כך שבתהליך ההדפסה תידרשו להדפיס על התגים רק את הנתונים המשתנים (כמו שם העובד או תמונתו).

 

מעוניינים במידע נוסף על הפקת כרטיסי עובדים או רכישת מדפסת תגים עבור הארגון שלכם? נשמח לכוון ולסייע לכם בבחירת הפתרון האידיאלי עבורכם. לפרטים נוספים – צרו עמנו קשר בטלפון 054-5655501 או באמצעות הטופס הבא.

 

צור קשר

דילוג לתוכן