בקרת כניסה לדלת ולמשרד – איזה פתרונות קיימים?

בקרת כניסה לדלת הפכה כבר מזמן למרכיב אינטגראלי במתחמיהן ומשרדיהן של חברות מכל התחומים, כמו גם של בניינים משותפים. כידוע, תפקידה של בקרת כניסה למשרד או לבניין היא לשלוט ולנטר את הנכנסים והיוצאים, לאפשר רק לבעלי הרשאה להיכנס, ובכך למנוע חדירת גורמים בלתי רצויים, בעיות של אבטחת מידע, וכמו כן לקבל מידע מגוון בהתאם למורכבות המערכת והטכנולוגיה המצויה בה. אכן, בשוק מוצעים כמה וכמה פתרונות של מערכת בקרת כניסה לדלת, ובמאמר הבא נסקור את הבולטים שבהם.

המערכת הפשוטה ביותר – הקודן

זוהי מערכת המוכרת היטב כמעט לכולם, המבוססת על לוח מקשים קטן בעל ספרות, כפי שניתן לראות ברבים מבנייני ומגדלי המגורים המשותפים. יתרונה של מערכת זו טמון בדרך כלל בעלויותיה הנוחות יותר ביחס למערכות היותר מתקדמות, וכמו כן בפשטות ההפעלה שברורה לכולם. כל מה שצריך לזכור הוא את הקוד המאפשר כניסה, אך זוהי גם הבעיה של מערכות הקודן הפשוטות – שהקוד עלול בקלות להגיע לידיים בלתי רצויות.

בנוסף לכך, מדובר לרוב בבקרות שאינן מחוברות למערכת כללית, כלומר לרשת המאפשרת לזהות אנשים בעלי אישור כניסה, וזאת לעומת מערכות ממוחשבות המסוגלות להפיק כמות גדולה של נתונים. המערכות המחוברת לרשת מחשבים מאפשרות לזהות באופן מיידי האם מישהו מנסה לפתוח דלת, האם אדם מסוים מורשה להיכנס ביום או שעה מסוימת, וכן לראות את ההיסטוריה של פתיחות הדלת על ידי אנשים.

מערכות יותר מתקדמות – בקרת כניסה על בסיס ביומטרי

גם בקרת דלתות ביומטרית הפכה בשנים האחרונות לנפוצה למדי. כידוע, מערכות אלו פועלות בעיקר על זיהוי טביעות האצבע שהינה אינדיבידואלית לכל אדם ואין אפשרות לזייפה. על כן, המערכות מעניקות רמה טובה מאוד של ביטחון, ובדרך כלל הן אמינות מאוד ללא צורך בתחזוקה מיוחדת. הן גם פועלות באופן עצמאי ויכולות לשמור כמות עצומה של טביעות אצבע לצורך ניטור ובקרה.

בקרת כניסה באמצעות מערכת RFID

זוהי בקרת כניסה חכמה המוכרת לארגונים רבים במשק, ולאחרונה גם עסקים קטנים ובינוניים החלו לעשות בה שימוש. מדובר במערכות המאפשרות ניהול וניטור כניסה ויציאה של אנשים במתחמי הארגון, ובתוך כך גם מציעות אפשרויות נוספות כגון שעון נוכחות לעובדים. נכון להיום, טכנולוגיה זו נחשבת לטובה ביותר בתחום בקרות הכניסה, והיא מבוסס על כרטיסי זיהוי וקוראי כרטיסים. היא מצטיינת באמינות גבוהה, במהירות גדולה של תעבורת מידע, ביכולת להטמיע מידע אישי רגיש, וכאמור גם באפשרות לנהל את כוח האדם במשרד.

על קצה המזלג, על כרטיסי הזיהוי מצוי שבב אלקטרוני שמשדר מידע אל קורא הכרטיסים בגלי רדיו, באמצעות אנטנה זעירה. כך, בעת שאדם מורשה הנושא את הכרטיס נכנס אל שדה הקורא, משודר המידע האצור בכרטיס והמידע עובר אל רשת המחשבים המחוברת אל הקורא בצורה חוטית או אלחוטית. ראוי לציין כי קיימים הבדלים בין המערכות, למשל במרחב השדה של הקורא שיכול לעמוד על כמה עשרות ס"מ אך גם מעבר לכך.

עוד הבדל הוא בין כרטיסים פאסיביים לאקטיביים. הכרטיסים הפאסיביים הינם זולים יותר, בעלי מרחב שדה קטן יחסית, ומתאימים לרוב לשימוש במערכות פשוטות. מאידך, כרטיסים אקטיביים הם כאלו שאינם תלויים באנרגיה של קורא הכרטיסים אלא מגיעים עם סוללה פנימית, כך שלרוב הם משדרים באופן מתמיד את המידע, או בפרקי זמן קבועים. בדרך כלל כרטיסים אלו לא ישמשו לצורך בקרת כניסה לדלתות, שכן מרחקי הקריאה שיכולים להגיע למאות מטרים אינם רלוונטיים לדלת, ובנוסף עלויותיהם גבוהות יחסית.

למידע נוסף על בקרות כניסה

המעוניינים בפרטים נוספים על בקרות כניסה לדלתות, ועד טכנולוגיית ה- RFID בפרט, מוזמנים לפנות אל חברתנו המתמחה בתחום. נציגינו ישמחו לעמוד לרשותכם בטלפון 09-7995708 ולענות על כל שאלה והתלבטות בנושא.

צור קשר

דילוג לתוכן