איך עובד כרטיס מגנטי? הכל על כרטיסי פס מגנטי 

את הכרטיסים המגנטיים דומה שאין צורך להכיר, כי כולנו מכירים אותם מכרטיסי האשראי, כרטיסי מועדוני הלקוחות, קופות החולים וכן הלאה. יחד עם זאת, לא כולם יודעים איך עובד כרטיס מגנטי, ממה הוא בעצם מורכב, וכיצד הוא נושא עליו את המידע הרלוונטי לביצוע פעולות. אז בשורות הבאות יובא הסבר על כרטיס מגנטי ועל דרך פעולתו.

 

אז כיצד זה בעצם עובד

כרטיס פס מגנטי מורכב עקרונית משני חלקים. האחד הוא כמובן לוחית הפלסטיק הקטנה שאנו נושאים עלינו ממקום למקום, והשני הוא הפס המגנטי עצמו – שבלעדיו זו רק פיסת פלסטיק חסרת שימוש. לא רבים יודעים כבר בשנות השישים של המאה הקודמת החל לכרטיס מגנטי ייצור תוך הטבעתו של הפס המגנטי על כרטיסי הפלסטיק. אמנם, כבר לפני יותר ממאה ועשרים שנים ידעו שאפשר לשמור נתונים על סרטים מגנטיים, אך חלפו כשישים שנה עד המצאת הכרטיס עצמו. מאז חלפו מספר עשורים בעוד הפיתוחים ממשיכים להתקדם, כגון כרטיס עובד מגנטי, כרטיסי האשראי וכן הלאה.

העיקרון של פס מגנטי כרטיס אשראי או כל כרטיס אחר, מבוסס כמובן על תכונות המגנטיות. למעשה, יש בטבע חומרים רבים שניתן לבצע עליהם מגנוט, כלומר לשנות את סידור האלקטרונים שלהם, בעיקר במספר מתכות, כמו למשל תחמוצת הברזל שממנה מורכב הפס המגנטי של הכרטיסים. אם כן, כאשר מייצרים את הכרטיס מעבירים את תחמוצת הברזל המכסה את הפס מתחת למגנט, הקובע את סידור האלקטרונים באופן אחיד וידוע מראש.  

הסידור המסוים הזה של השדה המגנטי ניתן לקריאה על ידי הקורא, בקומבינציות של 0 ו-1, וכך מתקבל למעשה המידע הקיים על גבי הכרטיס. אכן, כמו כל כרטיס אחר גם הכרטיס המגנטי חייב קורא ייעודי, שאם לא כן אין פשר למידע האצור על גביו. הקורא המגנטי כולל מוליך חשמלי שיודע לזהות את סידור השדה האלקטרומגנטי המסוים של הכרטיס, ולפיכך "יודע" להגיד איזה מידע קיים עליו – פרטים אישיים, פרטי אשראי, פרטי עובד וכן הלאה.

 

הרצועות של הכרטיסים המגנטיים

אמנם לצופה מן הצד נראה כי הכרטיס המגנטי עשוי מקשה אחת, אבל למעשה כרטיסי האשראי שלכם עשויים לפחות משתי רצועות נפרדות. בכרטיסי אשראי התקן מתייחס בדרך כלל רק לשתי הרצועות הראשונות, כי הרצועה השלישית משמשת למידע זמני בלבד, וכך גם בכרטיסים נוספים יהיו לפחות שתיים ולעיתים שלוש רצועות. ההבדלים בין הרצועות טמונה בכמות המידע שניתן לאצור עליהן, כאשר הרצועה הראשונה שהיא היותר צפופה מכילה את שם בעל הכרטיס ופרטים נוספים. במקרים רבים, הרצועה השנייה משמשת רק לצורכי גיבוי.

 

סוגים שונים של כרטיסים מגנטיים

לאחר שסקרנו את העיקרון שמאחורי כרטיסים מגנטיים, יש להבין כי ניתן להפיק שורה ארוכה של מוצרים בהתאם לצרכי ודרישות הלקוח. ראשית, חברתנו מספקת כרטיסי PVC על פי תקן ISO עם פס מגנטי מסוג LOCO או HICO, אליהם ניתן להוסיף גם ברקוד משתנה מסוגים שונים, וברקוד QR. אפשר גם לייצר כרטיסים עם השבחות כמו לכה סלקטיבית, גימור מט, חיתוכים מיוחדים, גדלים לא סטנדרטיים וכדומה, וניתן ליצור כרטיסים הכוללים צ'יפ קירבה, פרטים אישיים משתנים ועוד.

 

מכרטיסים מגנטיים לכרטיסים חכמים

אם כן, על מנת להפעיל את הכרטיס המגנטי יש להעביר בתוך הקורא, מה שמאפשר את קריאת המידע האצור בשדה האלקטרומגנטי. ואולם, בשנים האחרונות חלו חידושים מעניינים בתחום זה, המתבטא בכרטיסים חכמים שיכולים להיות מבוססים על שדה מגנטי או על תדר רדיו, כך שאינם מצריכים מגע או פעילות מסוימת. כלומר הקריאה מבוצעת בעת שנכנסים לתוך שדה האנרגיה של הקורא, כאשר המידע עובר אליו באמצעות אנטנה זעירה פנימית או חיצונית שעל הכרטיס. 

כיום כולנו כבר מכירים את האפשרות ל- 'העברת הכרטיס' המגנטי באמצעות קירובו לאמצעי התשלום בלבד, אולם כרטיסים חכמים המבוססים למשל על טכנולוגיית RFID יכולים לשאת עוד פרטים רבים, לנטר פעולות, לסקור את היסטוריית השימוש, ולשדר למרחקים משתנים. 

 

למידע נוסף על כרטיסים מגנטיים

כאמור, אנו מתמחים בייצור כרטיסים מגנטיים מכל סוג, וכן בכרטיסים חכמים המבוססים על טכנולוגיית RFID המתקדמת. לפרטים נוספים בנושא הנכם מוזמנים לפנות אל חברתנו. נציגינו ישמחו לעמוד לרשותכם בטלפון 09-7995708 ול

צור קשר

דילוג לתוכן