בקרת כניסה לדלת

בקרת כניסה לדלת עם מערכת RFID

בקרת כניסה לדלת היא מערכת הנמצאת בשימוש מזה שנים רבות בקרב ארגונים מכל ענפי המשק, כאשר בשנים האחרונות הן משמשות גם בעסקים בינוניים וקטנים. מערכות אלו מאפשרות לנהל ולנטר את כניסתם של גורמים מורשים לאזורים שונים במתחמי הארגון, לנהל את כניסת ושעות הנוכחות של עובדים, ועוד.

 

חשוב לדעת כי טכנולוגיית RFID שבה מתמחה חברתנו היא כיום המובילה והטובה ביותר עבור מערכת בקרת כניסה לדלת, ומורכבת באופן עקרוני מכרטיסי זיהוי עובדים ומקורא כרטיסים. טכנולוגיה זו מפחיתה טעויות ונחשבת אמינה מאוד, מעבירה מידע בפרקי זמן מהירים, בטוחה ומאפשרת הטמעה של מידע אישי רגיש, ובהחלט מתאימה גם לניהול כוח אדם בחברות.

 

כיצד זה עובד?

טכנולוגיית RFID מאפשרת זיהוי של אנשים וחפצים שעליו מצוי מידע בשבב אלקטרוני, העובר אל קורא המידע באמצעות טכנולוגיית רדיו. המרכיב הראשון במערכת בקרת כניסה לדלת הוא קורא הקרבה שנקרא Interrogator וכולל אנטנה פנימית או חיצונית, ויכול אף להתחבר ליותר מאנטנה אחת. מסביב לקורא נותר שדה אלקטרומגנטי בתדר מסוים המאושר בישראל, וכך כרטיסי זיהוי עובדים הנכנסים אל תוך השדה מקבלים אנרגיה מספקת על מנת לשדר אל הקורא את המידע האצור בהם. כמו כן, הקורא מחובר אל מחשבים באופן חוטי או אלחוטי ומעביר אליהם את המידע לצרכי הניהול השוטפים.

 

יש לדעת כי טווח הקריאה והשידור של הכרטיסים והקוראים תלוי בין היתר בתדר הרדיו המסוים שבו הם פועלים. בכרטיסי זיהוי עובדים נעשה שימוש בתדר LF(Low Frequency)125Khz, שבו מרחקי הקריאה הם פחות ממטר אחד ולרוב עשרות ס"מ בודדים. היתרון של התדר טמון בעלויות נמוכות של התגים, אך החיסרון הוא שלרוב ניתן לקרוא רק תג אחד בכל פעם, ולכן הוא נפות בעיקר בכרטיסי זיהוי ומערכות בקרה פשוטות.

 

בכל מקרה, חשוב מאוד להתאים את הקורא והכרטיס אל הצרכים הספציפיים של הארגון. כמובן שאם רוכשים קורא כרטיסים עליו להתאים לסוג הכרטיסים והטכנולוגיה שלהם, ומעבר לכך חשוב לקנות קורא איכותי הפועל ללא תקלות, דבר המונע אי הבנות, טעויות, אי יכולת להיכנס גם אם הגורם הוא מורשה, אי ספירת שעות נוכחות וכדומה.

 

כמה מילים על הכרטיסים

כאמור, בקרת כניסה לדלת בטכנולוגיית RFID כוללת שני מרכיבים מרכזיים – הקורא והכרטיסים. את הכרטיסים עצמם ניתן לייצר בקשת רחבה של גדלים, תדרים וצורות. על גבי הכרטיס קיים שבב זיכרון המאחסן מידע (למשל מספר העובד), וניתן לשדר אותו באמצעות אנטנה זעירה שמצויה בכרטיס אל הקורא, וזאת בעת הכניסה לשדה המגנטי שנותן לכרטיס את האנרגיה הדרושה. בדרך כלל נהוג להשתמש במערכות בקרת כניסה לדלת של ארגונים בכרטיסים פאסיביים הפועלים כמתואר לעיל. לכרטיסים אלו אין מקור כוח פנימי משלהם ועלויותיהם זולות, כאשר החיסרון טמון בטווח השידור העומד לרוב על עשרות ס"מ כתלות בגודל האנטנה, הכרטיס, בהספק של הקורא ובתדר השידור.

 

יחד עם זאת, קיימים גם תגים אקטיביים שיש להם סוללה פנימית. הם שרובם משדרים כל הזמן את המידע גם ללא קורא כרטיסים בסביבה, אם כי הם מתוכנתים לשידורים בפרקי זמן קבועים לצורך חיסכון בסוללה. החיסרון של תגים אלו טמון בעלויות גבוהות יותר, אך היתרון הוא שניתן להגיע למרחקי קריאה גדולים מאוד ואפילו למאות מטרים. מצד שני, עבור מערכת בקרת כניסה לדלת אין צורך במרחקים אלו, ולכן כאמור נפוץ השימוש בכרטיסים פאסיביים.

 

לפרטים נוספים והזמנות

למידע נוסף על מערכת בקרת כניסה לדלת בטכנולוגיית RFID, לקבלת הכוונה מקצועית ולפרטים על מגוון המוצרים שמציעה חברתנו, הנכם מוזמנים לפנות אלינו בטלפון 09-7995708.

 

צור קשר

דילוג לתוכן